När man hör ordet reklampennor är det inte ovanligt att man associerar detta med de tråkiga vita kulspetspennorna som var och varannan person har i sitt hem.

Som företagare är detta en vanlig missuppfattning som i många fall kan leda till att man väljer andra typer av reklamprodukter som man tror kommer fånga uppmärksamheten bättre.

Fördelen med reklampennor är dock att det inte finns några regler för hur pennorna ska se ut och du kan med andra ord själv bestämma färg, design, form, text och tryck.

Med det sagt ska man alltså med fördel våga ta ut svängarna när man ska skapa sina reklampennor. Använd dig gärna av starka och tydliga färger och vill du stärka företagsnamnet ytterligare så ta med företagets egna kulörer, t.ex. de färger som er logo har.

En ovanligt och unik penna smälter inte in i mängden på samma sätt och dessutom blir det ett roligt och kreativt sätt att visa upp vad företaget står för eller hur man vill att kunderna ska se er.

En prisvärd produkt

Förutom det stora pluset att man själv kan välja designen så är reklampennor den produkt som faktiskt är bland de billigaste att beställa in. Utifrån företagets budget kan man dock naturligtvis själv välja vilken prisklass som passar en bäst.

Även om det kan kännas mycket lockande med att beställa in så billiga pennor som möjligt kan det vara bra att fundera en extra gång. Billiga pennor har sällan samma kvalitet och hållbarhet som en penna som är lite dyrare.

Eftersom kulspetspennor efter ett tags användande kan torka så är det viktigt att hålla detta i minnet. Ett smart sätt att få till de bästa priserna är att vända sig till en ordentlig och professionell leverantör av reklamprodukter och höra sig för om det finns något erbjudande eller om man kan få ned priserna genom att t.ex. bli samarbetspartners.