Det finns ingen, absolut ingen bransch som inte är i behov av en penna. Tandläkaren skriver upp information till sina patienter eller för anteckningar, förskole-pedagogen antecknar vilka barn som är lediga under sommaren, polisen undertecknar och skriver rapporter och frisören skriver upp belopp eller bokningar.
Även om de absolut mesta pappersarbete idag har blivit digitaliserat så kan man inte frångå tanken om hur viktig den vanliga pennan faktiskt är och hur ofta man är i behov av en.
Med det sagt är det tydligt att alla människor, företag och verksamheter kan dra nytta av reklampennor.
Reklampennor kan ställas i receptionen för kunder att ta med hem eller använda sig av, men naturligtvis även användas av de anställda på plats.
Företag som använder sig av reklamprodukter eller profilkläder har länge ansetts som mer väl etablerade och större, vilket kan vara ett intryck som man mer än gärna vill att kunderna ska se mer av.
Pennor används fortfarande av alla
Alla företag kan därför ha nytta av att beställa in en större uppsättning med reklampennor. Många använder sig av just pennor för att de är billigare än många andra reklamprodukter, samtidigt som de fyller samma funktion.
Du har möjlighet att själv välja utformning och design på pennorna, så att det passar just ditt företag eller den bransch som du arbetar i.
Utöver detta har även den minsta pennan utrymme nog för att du ska kunna trycka företagets logo på pennan och kontaktuppgifter som t.ex. telefonnummer och mejl-adress.
I vissa fall kan det vara en god idé att ta med endast telefonnummer och företagets webbadress istället för mejlen, men du väljer naturligtvis själv vad du känner är mest passande.
Glöm bara inte bort att oavsett vilken bransch du jobbar i så är det estetiska mycket viktigt. Försök därför inte klämma in med alldeles för mycket info på pennan.