Sedan en lång tid tillbaka har företagare jobbat hårt för att marknadsföra sig på bästa sätt. Tekniken utvecklar sig ständigt och det kommer nya metoder att nå ut till potentiella kunder eller samarbetspartners.

Man vill mer än gärna synas till i de kanaler som används så flitigt som möjligt och lägger alltså ned mycket tid och pengar på att skapa företagssidor på sociala medier som Instagram och Facebook.

Istället för att rikta all sin fokus på denna typ av marknadsföring kan man istället gå tillbaka i tiden och titta på vilka tillvägagångssätt som var populära tidigare.

Förvisso kanske man inte ska rikta in sig alldeles för mycket på gårdagen, men det finns vissa marknadsföringssätt som än idag fungerar riktigt bra.

Naturligtvis är det användandet av reklamprodukter som vi talar om. Människor är girigare än förr och älskar allt som är gratis.

Som företagare kan man med fördel använda sig av reklampennor av olika slag och på pennorna ska naturligtvis företagets logo, namn och kontaktuppgifter finnas med.

Att reklampennor är så pass populära är inte så svårt att förstå. Människor är och har alltid varit i behov av en välfungerande och smidig kulspetspenna, vilket kommer göra just din reklamprodukt mycket uppskattad.

Pennan kan designas efter egna önskemål och man kan välja allt från färg, form till storlek. I vissa fall går det även att välja vilken typ av penna som man vill använda sig av.

Om man inte föredrar den vanliga kulspetspennan finns det t.ex. markeringspennor eller whiteboard-pennor för samma ändamål.

Reklampennor är smidiga och billiga i inköp. Kom ihåg att satsa på pennor av hög kvalitet som kan användas om och om igen. Ju längre tid en kund eller anställd kan använda sig av pennan, desto större exponering kommer ditt företag eller varumärke att få.

Se bara till att pennan förknippas med något positivt och inte går sönder på en gång.